Jil Sander, J.W. Anderson, Jil Sander
Вишиванка стала першим кроком на шляху повернення до національних мотивів в українській моді. Не тільки української, втім: дякуючи стрімкому становленню семидесятих років як тенденції, вишиванки стали з’являтись і у вражаючій кількості колекцій по всьому світу – згадаймо хоча б Valentino. Робота з аутентифікації моди продовжилась; наступна на черзі – плахта.
Плахта – різновид поясного одягу, на створення якого йшло більше тканини, більше часу та більше зусиль взагалі. На пошив однієї плахти на момент її виникнення могло бути використано близько чотирьох метрів сукна вищого гатунку; плахти переважно були у клітинку та іноді вишиті вовною чи шовком. Колір, у якому виконували плахту, часто вказував на вік або соціальний статус її хазяйки – приміром, моделі з червоних та синіх ниток носили переважно молоді дівчата, сині – більш літні жінки, а пісні плахти, такі, що вишивались білими та жовтими нитками, носили під час посту. Як і у випадку з вишиванкою, походження плахти можна було визначити за візерунками, якими вона була прикрашена, але здебільшого декорували цей предмет одягу чіткими геометричними формами, клітинками, зірочками та прямокутниками.
Maiyet, Josh Goot, Poustovit
Звичайно, імплементувати плахту в сучасну моду було б дивно з ряду причин, однією з яких є цілком об’єктивна загроза бути звинуваченим у шароварщині, та й у будь-якому випадку: акуратна стилізація завджи видається більш доречною за безпосереднє цитування. Таким чином, плахта еволюціонувала та перетворилась на те, що ми сьогодні називаємо спідницями-фартухами, які у цьому сезоні були присутні на вражаючій кількості подіумів. І, що цікаво — як у якості самостійного елементу – візьмемо за приклад Jil Sander -, так і у компліметарній ролі – за цим до Peter Som.
Актуальність плахти саме сьогодні легко пояснити її адаптивністю: вона почуває себе цілком непогано у більшості ключових тенденцій сезону: наприклад, ретро-мілітарі, багатошаровість та орієнталізм. У першому випадку спідниці-фартухи цікаві за рахунок кольору хакі, грубих материалів та зав’язок, у другому – як, зрозуміло, один з шарів, що утворюють ту саму багатошаровість, а у третьому за допомоги укорочених плахт можна імітувати широкі пояси для кімоно.
Peter Som, Aquilano Rimondi
Наша природня спостережливість, аналітичність розуму та кмітливість допомогли нам визначити три основні способи, як носити спідницю-фартух. Отже, ви можете комбінувати її з довшими спідницями або сукнями-сорочками, як Peter Som, Aquilano Rimondi та Maiyet. Не звикли носити більше однієї спідниці – доповнюйте плахти брюками; приклади такого прийому можна знайти у Ann Demeulemeester або Josh Goot. Нарешті, завжди можна проігнорувати будь-який інший одяг та носити сукню-фартух окремо: Fendi, J.W.Anderson та Jil Sander це доводять. То що, плахту, anyone?