Для показу нової колекції Métiers d’art, що традиційно є любовним листом до роботи майстрів ательє модного дому, Chanel вирушили в китайське місто Ханчжоу. Саме там розташоване мальовниче озеро Сіху, відоме також як Західне, яке надихало Габрієль Шанель.
Засновниця Chanel була колекціонеркою китайських коромандельських ширм, що зображали захопливі міфічні, природні сюжети. У своїй паризькій квартирі на вулиці Камбон, 31, вона розмістила одразу декілька з них. «Я люблю китайські ширми з вісімнадцяти років… Я мало не знепритомніла від радості, коли, зайшовши до китайської крамниці, вперше побачила коромандель», — казала кутюр’є. «Ширми були першою річчю, яку я купила».
Одну з таких ширм Габрієль Шанель повісила на стіни свого кабінету. На ній були представлені сцени з повсякденного життя на тлі озера Сіху — того місця, де модний дім і показав колекцію Métiers d’art 2024/2025. Гості шоу прибували на човнах до водойми, на якій побудували подіум, що складався з кількох містків.
У сутінках під звучання тангу — традиційного китайського ударного інструмента — моделі представляли образи з колекції, що була присвячена чарівливості, подорожам і мріям. Вбрання у ній були створені дизайнерською командою модного дому, адже ім'я нового креативного директора ще не було оголошено. Моделі крокували в довгих пальтах із твіду, атласу, оксамиту, до того ж вишитих квітами. А також — у пальтах-дафлкотах, коротких і оверсайз верхах, декорованих плетеними смугами та з підкладкою з шовкового атласу.
На подіумі римувалися спідничні костюми, піжамні ансамблі, шкіряний одяг, хутряні елементи, максі- сукні й спідниці, жакети з ґудзиками, шорти-бермуди, укорочені штани. До мотивів із ширм Габрієль Шанель відсилали комбінезони зі зображеними птахами й квітами, як і камелії на плісированій сукні.
Натхнення цими вишуканими предметами відобразилося й в палітрі колекції, що відтворювала блиск їхнього лаку, як-от нефритовому зеленому, рожевому та небесно-блакитному кольорах.
Сині джинси нагадували про брижі на поверхні озерної води. Зі свого боку темні відтінки — про дерев’яні панелі. Взуття, як-от високі чоботи й гостроносі туфлі з чорної лакованої шкіри, були схожими до тих, що полюбляла Габрієль Шанель. Тема подорожей та сновидінь втілилася і в масивних сумках, зокрема схожих на подушки, які подекуди доповнювалися ще однією меншою. Додавали ансамблям романтичності й завершували їх рюші, осяйні блискітки, мереживо та нашаровані намиста чи медальйони, капелюхи, шарфи.
Читайте також: Коротка історія дружби двох геніїв: Пабло Пікассо й Коко Шанель