Геніальний провокатор: 5 колекцій Джанні Версаче, що змінили моду

Статті
02.12.2024
ПОДЕЛИТЬСЯ
Супермоделі, панки та садомазохізм
ПОДЕЛИТЬСЯ

2 грудня 78 років тому народився культовий італійський дизайнер Джанні Версаче. У своїх дизайнах він поєднував чуттєвість, сексуальність і вишуканість. Цьому сприяло його багатогранне натхнення, що Джанні Версаче черпав як з італійського бароко та Стародавньої Греції, так із роком та попартом. Дизайнер до того ж одним із перших усвідомив силу впливовців та віральних моментів у моді, популяризуючи супермоделей і створюючи провокативні рекламні кампанії.

«Мені подобається розповідати історії за допомогою одягу», — казав Джанні Версаче. «Деякі садомазохістські, деякі вишукані, деякі жорстокі, деякі витончені. Передусім моя мода несе в собі послання свободи. Я б хотів, щоб мій одяг носили багаті, бідні, всі. Але головне — люди без табу, тому що це те, що отруює наше життя. Табу й обмеженість».

Супермоделі, панки та садомазохізм — з нагоди дня народження Джанні Версаче L’Officiel Online згадує 5 його колекцій, що змінили моду.

Versace весна-літо 1991

У колекції Versace весна-літо 1991, відомій як «Pop», Джанні Версаче разом із сплесками кольорів і принтів об’єднав моду та мистецтво. Зухвалі та грайливі вбрання, зокрема, відсилали до його захоплення батьком попарту Енді Ворголом. Митець став натхненником Джанні Версаче ще під час однієї з перших подорожей дизайнера до Нью-Йорку.

Відсилала колекція й до інших іменитих художників, приміром, Соні Делоне та Віктора Вазарелі. Того сезону фундатор Versace вирішив позагравати з попкультурою: на вбраннях з’явилися обкладинки журналів, портрети Мерилін Монро й Джеймса Діна.

Versace осінь-зима 1991/1992

Згадуючи еру супермоделей, неможливо оминути культовий показ Versace осінь-зима 1991/1992. Тоді Джанні Версаче звернувся до своєї фірмової комбінації рок-н-ролу, барвистості й розкоші. «Я використав чорний, змішав його з червоним, жовтим, зеленим, помаранчевим — кожен колір добре поєднується з чорним», — казав дизайнер про цю колекцію. «Це дуже-дуже щасливий чорний». 

Увінчав показ по-справжньому радісний та іконічний момент. Під гіт Джорджа Майкла Freedom! '90 вийшли супермоделі, які раніше з’явилися в кліпі на цю пісню. Так Наомі Кемпбелл, Лінда Євангеліста, Сінді Кроуфорд і Крісті Тарлінгтон у коктейльних сукнях завершили шоу, обіймаючись і співаючи.

Versace осінь-зима 1992/1993

Провокативність у колекції Versace осінь-зима 1992/1993 бере початок безпосередньо з назви — «Міс садомазохізм». У ній Джанні Версаче досліджував фетишизм із бондажем, шкірою, нашийниками та металевими елементами. Опісля показу дизайнер жартував, що сотні світських левиць одягнули бондаж. Хоч свого часу колекція отримала суперечливі відгуки, вона залишила впливовий слід у моді, а в образах із неї неодноразово з’являлася й сама Донателла Версаче.

Versace весна-літо 1994

У масовій свідомості міцно укорінився іконічний момент, коли акторка Елізабет Герлі одягнула ту саму чорну сукню Versace з великими золотими шпильками. Це вбрання з’явилося наприкінці показу Versace весна-літо 1994, де Джанні Версаче втілив дух панківської субкультури. Бунтівники в баченні дизайнера набули гламурного вигляду з мереживом, оверсайз пуловерами, сукнями в білизняному стилі, спокусливими панчохами й глибокими вирізами.

Atelier Versace Couture осінь-зима 1997/1998

Atelier Versace Couture осінь-зима 1997 — остання колекція Джанні Версаче, показ якої пройшов за дев’ять днів до трагічної смерті дизайнера. Саме її Донателла Версаче, яка нині очолює модний дім, називає своєю улюбленою. Колекція вмістила в собі одночасно суворість і сексуальність: ансамблі включали гру з широкими плечима, драпіруванням та вирізами. А також — відсилали до релігійних тем із великими хрестами на одязі.

Читайте також: Адепт вічної краси: як дизайнер Елі Сааб підкорив Голлівуд і Кейт Міддлтон

ПОДЕЛИТЬСЯ
На сайте доступны аудиозаписи статей, подкасты и рекомендации стилистов в аудио-формате. Такие материалы отмечены соответствующим знаком(слева).