Серія фільмів – це, насамперед, спроба відчути вразливість виставки «Крихкий стан», яка, здавалося б, сама рефлексує над різними визначеннями цього поняття. У добірці від Docudays UA – ексцентричні «Ван Гоги», каплеподібні організми та морські мисливиці. Неігрове кіно як збільшувальне дзеркало, у якому режисери намагаються розглянути реальність. Участь безкоштовна.
«Китайські Ван Гоги»
Вівторок, 12 грудня, 19:00
Запрошена експертка: Світлана Призинчук, сходознавиця, мистецтвознавиця.
Модерує Вікторія Лещенко, програмна координаторка Docudays UA
Фільм цікавий не лише як ексцентричний стик реалій китайських робітників 21 століття та нідерландського маестро 19 століття. Ця картина – іронічне свідчення пастки, у якій опинилася актуальна елітарна арт-сцена, де тендітна риторика б'ється об берег капіталізму. Поки її носії та головні фігури продають свої роботи на аукціоні Sotheby's за сотні мільйонів доларів, праця «безликих» художників постколоніального світу оцінюється європейськими замовниками куди скромніше.
У цьому злободенному документі Юй Хайбо і Юй Тянкі Кікі та відомих проектах представленого на виставці китайського художника Ай Вейвея нарешті свої обличчя віднаходять китайські роботяги, які зважилися на відважний стрибок – у нідерландський Ермітаж. Наївна любов до великого завмирає в подиві. Тут, на жвавих туристами вуличках амстердамських галерей, шанується лише одне мистецтво – вміння вигідно продати. Детальніше.
«АМА-САН»
Вівторок, 19 грудня, 19:00
Модерує Дар`я Бассель, програмна координаторка Docudays UA
Фільм «Ама-Сан» Клаудії Варежао розповідає про японських рибалчинь, традиція яких існує вже понад 2000 років. Ами занурюються у воду, де їхні тендітні тіла перетворюються в тіла морських мисливиць. З дитинства дівчаток учать тому, що саме вони зобов'язані годувати свої сім'ї: ами завжди заробляли більше, аніж кваліфіковані лікарі та службовці. Окрім того, жінка-ама сама могла вибирати собі чоловіка.
Фільм показує незвичайну для європейського ока повсякденність трьох японських ам, представниць трьох різних поколінь. Мацумі, Маюмі та Масумі разом пірнають ось уже понад тридцять років, забезпечуючи основний дохід і підтримку своїм сім'ям. Промовистим «збігом» є також присутність на виставці всього однієї жінки-художниці. Фільм ставить у неприємне положення поняття «традиційна роль жінки в суспільстві», контрастуючи з роботою «Генератор» Марини Абрамович, сфокусованою на тілесності. Детальніше.
«Повзучий сад»
Вівторок, 26 грудня, 19:00
Модерує Ольга Бірзул, програмна координаторка Docudays UA
Сьогодні по всьому світу входять в моду повзучі слизовики. Це дивний каплеподібний організм, що складається з однієї гігантської клітини. Ним зачаровуються художники, дизайнери, філософи й антропологи, сенсаційні відкриття у сфері мікології захоплюють масову свідомість, а мікологи стають зірками TEDа та аналогічних популістських майданчиків. Уявіть, що ви могли б тимчасово злитися з кимось, отримати знання цієї людини, а потім відділитися, щоб знову стати окремою істотою. У міксоміцетів, насправді, так і відбувається. Поки відомі вчені впевнено заявляють, що саме це царство врятує планету від екологічної катастрофи, мас-медіа б'є на сполох: слизовики занапастять нашу цивілізацію.
Найцікавіше, що ще три роки тому теорії, озвучені в цьому артистичному наукполі, належали, радше, до світу наукової фантастики й невгамовних експериментаторів на зразок Джима О'Рурка із Sonic Youth, який написав саундтрек для «Повзучого саду». З огляду на результати останніх досліджень слизовиків, людина, як і раніше, залишається вкрай незахищеною перед своїм уявленням про природу. Про що, зокрема, розмірковує у своїй роботі й Дем’єн Хьорст «Сьогодні є, завтра немає». Детальніше.