Дизайнери й модні фотографи невіддільні одне від одного, як і в танго, їх завжди має бути двоє. Їхня творча синергія нерідко призводить до створення культових світлин, що прославляють як одяг, так і фотографічну роботу. Від Річарда Аведона й Джанні Версаче до Пітера Ліндберга та Аззедіна Алаї — L’Officiel Online згадує 5 співпраць фешн-метрів, які увійшли в модну історію.
Річард Аведон і Gianni Versace
Співпраця Річарда Аведона, революціонера модної фотографії, що фірмово закарбовував емоції й вир життя, з Джанні Версаче розпочалася наприкінці 70-х років. «Вони були як брати, мали однаковий погляд на речі, однакове прагнення до досконалості та однакову енергію», — говорила Донателла Версаче про їхню колаборацію, яка тривала понад два десятиліття. «Іконічні — це занадто вживане слово, але ці зображення справді іконічні», — також казала вона про продукт синергії фотографа й дизайнера.
Разом творчий тандем створив сміливі та зухвалі фотографії, які залишилися на сторінках модної історії. Це, зокрема, кампейни з часто оголеними тілами, що включали вдягнутих моделей у Versace, як-от супермоделей — від Наомі Кемпбелл, Кейт Мосс до Шалом Гарлоу.
Енн Рей і Alexander McQueen
Наприкінці 90-х французька фотографка й мисткиня Енн Рей стала подругою enfant terrible, модного бунтаря, провокатора й генія Александра Макквіна. «Мені подобаються твої фотографії, але я без грошей», — згадувала вона його слова на початку їхньої дружби. «Віддай мені свої фотографії, я дам тобі одяг».
Так, із 1997 по 2010 року Енн Рей документувала чуттєвий і відвертий творчий процес Александра Макквіна, а також події залаштунками його подіумів. Коли фотографка передала свій архів мистецькій компанії Barrett Barrera Projects, він налічував близько 32,000 робіт. «Знаєте, все було просто», — говорила Енн Рей. «Він був частиною мого життя, ми кохали одне одного, у мене були рандеву».
Юрген Теллер і Marc Jacobs
Юрген Теллер — німецький фотограф і славнозвісний провокатор, що не користується традиційними визначеннями «хорошої фотографії». На його знімках — відверте освітлення, нестандартні ракурси, антигламурні концепти й чесність. Протягом десятиліть він працює з Марком Джейкобсом, створивши знамениту світлину 2007 року, де Вікторія Бекхем лежить у пакеті Marc Jacobs, і з нього стирчать лише її ноги.
Для бренду Марка Джейкобса у своєму фірмовому стилі він також фотографував Вайнону Райдер, Гелену Бонем Картер, Хлою Севіньї, FKA Twigs, Дакоту Феннінг та багатьох інших. Як говорив Юрген Теллер, саме Марк Джейкобс надавав йому впевненості створювати найкращі роботи.
Віллі Вандерперре й Raf Simons
Коли бельгійський фотограф Віллі Вандерперре був підлітком, його кумирами стала Антверпенська шістка — шість бельгійських авангардних дизайнерів, які у 80-х назавжди змінили модний ландшафт. Початково він також вивчав фешн-дизайн, але, зрештою, його медіумом змістився до фотографії. З бельгійським дизайнером Рафом Сімонсом він працює понад 20 років: від його шляху в Jil Sander, Dior, однойменного бренду до Prada.
«Я ставлюся до нього більше як до члена сім'ї, він мені як брат», — говорив в одному з інтерв’ю Віллі Вандерперре. «Ми мислимо дуже, дуже схоже».
Пітер Ліндберг і Azzedine Alaïa
Пітер Ліндберг, легенда модної фотографії, що створив одні з найвідоміших і сповнених життя обкладинок, познайомився з дизайнером Аззедіном Алаєю наприкінці 70-х. У них було багато спільного, хоч їм не потрібно було говорити багато, як-от любов до чорного. Пітер Ліндберг звертався до цього кольору в поєднанні з білим, аби показати автентичність в обличчях, а Аззедін Алая спирався на позачасовість і скульптурність. Плоди їхнього творчого тандему були задокументовані як на експозиції у фундації Azzedine Alaïa, так і в книзі Peter Lindbergh. Azzedine Alaïa від Taschen.
Читайте також: Від Діора до Шанель: 6 найстильніших фільмів із дизайнерськими костюмами